activitatiEducatieMuzicala1. Formarea capacităţii de receptare a lumii sonore şi a muzicii:

  • Să descopere lumea înconjurătoare cu ajutorul auzului(ascultarea sunetelor din natura;
  • Să diferenţieze auditiv timbrul sunetelor din mediul apropiat şi al sunetelor muzicale;
  • Să diferenţieze auditiv intensitatea sunetelor din mediul apropiat şi a sunetelor muzicale (jocuri pentru diferentierea si reproducerea intensitatilor contrastante: tare-incet);
  • Să diferenţieze auditiv durata nedeterminată a sunetelor din mediul apropiat şi a sunetelor muzicale;
  • Să diferenţieze auditiv înălţimea sunetelor muzicale.

2. Formarea capacităţilor de exprimare prin muzică:

  • Să intoneze cântece pentru copii (individual, in colectiv si grupuri mici);
  • Să cânte acompaniaţi de educatoare;
  • Să acompanieze ritmic cântecele (cu miscari corporale, obiecte sonore, jucarii muzicale);
  • Să cânte cântecele în aranjamente armonico-polifonice elementare (cantare pe grupe alternative, in dialog sau in lant, cu solist si in cor);
  • Să asocieze mişcările sugerate de textul cântecului cu ritmul acestuia;
  • Să exprime prin mişcare starea sufletească creată de muzica audiată;
  • Să exprime într-un joc impresia muzicală (crearea spontana, libera a unui joc inspirat de muzica);
  • Sa improvizeze spontan combinari ritmice pe silabe sonore, onomatopeice (jocul de creatie);
  • Să improvizeze spontan, liber scurte motive sincretice: text onomatopeic + melodie, text onomatopeic + mişcare, text onomatopeic + melodie + mişcare (jocul de creatie).

3. Cunoaşterea  marilor  valori ale creaţiei muzicale naţionale şi universale:

  • Să asculte şi să recunoască fragmente din creaţii muzicale naţionale şi universale, corespunzătoare specificului de vârstă al copilului preşcolar şi preocupărilor acestuia (auditii).

Raluca Iancu,
educator