1. Formarea capacităţii de receptare a lumii sonore şi a muzicii:
- Să descopere lumea înconjurătoare cu ajutorul auzului(ascultarea sunetelor din natura;
- Să diferenţieze auditiv timbrul sunetelor din mediul apropiat şi al sunetelor muzicale;
- Să diferenţieze auditiv intensitatea sunetelor din mediul apropiat şi a sunetelor muzicale (jocuri pentru diferentierea si reproducerea intensitatilor contrastante: tare-incet);
- Să diferenţieze auditiv durata nedeterminată a sunetelor din mediul apropiat şi a sunetelor muzicale;
- Să diferenţieze auditiv înălţimea sunetelor muzicale.
2. Formarea capacităţilor de exprimare prin muzică:
- Să intoneze cântece pentru copii (individual, in colectiv si grupuri mici);
- Să cânte acompaniaţi de educatoare;
- Să acompanieze ritmic cântecele (cu miscari corporale, obiecte sonore, jucarii muzicale);
- Să cânte cântecele în aranjamente armonico-polifonice elementare (cantare pe grupe alternative, in dialog sau in lant, cu solist si in cor);
- Să asocieze mişcările sugerate de textul cântecului cu ritmul acestuia;
- Să exprime prin mişcare starea sufletească creată de muzica audiată;
- Să exprime într-un joc impresia muzicală (crearea spontana, libera a unui joc inspirat de muzica);
- Sa improvizeze spontan combinari ritmice pe silabe sonore, onomatopeice (jocul de creatie);
- Să improvizeze spontan, liber scurte motive sincretice: text onomatopeic + melodie, text onomatopeic + mişcare, text onomatopeic + melodie + mişcare (jocul de creatie).
3. Cunoaşterea marilor valori ale creaţiei muzicale naţionale şi universale:
- Să asculte şi să recunoască fragmente din creaţii muzicale naţionale şi universale, corespunzătoare specificului de vârstă al copilului preşcolar şi preocupărilor acestuia (auditii).
Raluca Iancu,
educator