1. Formarea şi dezvoltarea deprinderilor motrice de bază şi utilitar-aplicative:
- Să-şi formeze o ţinută corporală corectă (în poziţia stând, şezând şi în deplasare);
- Să perceapă componentele spaţio-temporale (ritm, durată, distanţă, localizare);
- Să fie apt să utilizeze deprinderile motrice însuşite în diferite contexte.
2. Stimularea calităţilor intelectuale, de voinţă şi afective în vederea aplicării independente a deprinderilor însuşite:
- Să se folosească de acţiunile motrice învăţate pentru a exprima sentimente şi/sau comportamente, pentru a răspunde la diferiţi stimuli (situaţii), la diferite ritmuri;
- Să manifeste în timpul activităţii atitudini de cooperare, spirit de echipă, de competiţie, fair-play.
3. Cunoaşterea deprinderilor igienico-sanitare pentru menţinerea stării de sănătate:
- Să cunoască şi să aplice regulile de igienă referitoare la igiena echipamentului;
- Să cunoască şi să aplice regulile de igienă a efortului fizic (sa nu alerge cu gura deschisa, sa nu bea apa imediat dupa efort, inspirare pe nas, expirare pe gura).
Raluca Iancu,
educator