activitatiEducatieMatematica

1. Dezvoltarea operatiilor intelectuale prematematice;

  • sa inteleaga relatiile spatiale (sus-jos, inainte-inapoi...);
  • sa perceapa desf. unor evenimente temporale in raport cu propriile lui activitati (intai mananc, apoi ma joc,...)
  • sa realizeze clasificari (toate obiectele rosii, toate ob. mari, rotunde, patrate etc.);
  • sa realiz. serieri (ordonare de la cel mai mic la cel mai mare, scurt...lung...);
  • sa stabileasca relatii intre obiecte prin comparatie (un betisor e mai gros decat celalalt, facem perechi cu ob. care sunt la fel...);
  • sa construiasca alternante (rosu-alb-rosu-alb);

2. Dezvoltarea capacitatii de a intelege si utiliza numerele si cifrele

  • sa numere de la 1-3 (gr. mica), 1-5 (gr. mijlocie), 1-10 (gr mare), recunoscand grupele cu 3/5/10 obiecte si cifrele corespunzatoare;
  • sa aseze o cifra la locul ei in sirul numerelor;
  • sa spuna al catelea e un obiect intr-un sir (numeralul ordinal);
  • sa aduna si sa scada cu 1-2 unitati cu ajutorul materialului concret.

3. Recunoasterea, denumirea, construirea formelor geomatrice (cerc, triunghi, patrat)

4. Utilizarea corecta a unitatilor de masura (sa compare lungimea, greutatea, valoarea in bani a unor obiecte)

5. Dezvoltarea capacitatii de rezolvare de probleme 9compune probleme simple dupa imagini, cunoaste semnificatia simbolurilor + si-, rezolva probleme cu ajutorul materialului concret sau dupa imagini).

Andreia Manda
educator