activitatiEducareaLimbajului1. Dezvoltarea exprimarii orale

  • sa participe la activitatile de grup in calitate de vorbitor si de auditor (sa se prezinte, sa salute, sa participe la discutii);
  • sa inteleaga si sa transmita mesaje simple (sa indeplineasca diferite instructiuni, sa vorbeasca la telefonul de jucarie...);
  •  sa asculte un text (o poveste), sa-l repovesteasca pe scurt, sa raspunda la intrebari legate de textul ascultat;

2. Educarea unei exprimari orale corecte din punct de vedere fonetic, lexical si sintactic

  • sa recunoasca un anumit sunet la inceputul, la sfarsitul sau la mijlocul unui cuvant;
  • sa foloseasca in vorbire cuvinte nou invatate, sa se exprime corect din punct de vedere gramatical;

3. Dezvoltarea creativitatii si expresivitatii limbajului oral

  • sa povesteasca, sa recite cu intonatie;
  • sa creeze rime, ghicitori, povestiri, folosind elemente expresive;

4. Dezvoltarea cpacitatii de a intelege si transmite intentii, ganduri, semnificatii prin limbajul scris

  • sa recunoasca existenta scrisului ude il vede;
  • sa inteleaga ca acel scris inseamna ceva (o eticheta pe un sertar ne spune ce este inauntru etc.);
  • sa spuna despre ce e vorba in text urmarind imaginile (pozele);
  • sa aiba interes pentru citit (sa-l intereseze cartile, sa stie sa le deschida, sa intoarca paginile);
  • sa recunoasca litere si cuvinte simple (sa spuna care sunt la fel, fara sa le rosteasca neaparat);
  • sa cunoasca literele alfabetului;
  • sa foloseasca materiale simple pentru a realiza o sarcina data (ex; sa alc. un album cu decupaje din reviste despre pasari);
  • sa stie sa manuiasca instrumentele de scris, sa aiba o pozitie corecta la masa de scris (la gradi se scrie cu creionul);
  • sa transmita mesaje "scriind" desene, simboluri;
  • sa inteleaga ca scrierea indeplineste scopuri (sa stie la ce foloseste cartea de telefon, listele, retetele...)
  • sa recunoasca unele cuvinte scrise cu litere de tipar (la grupa pregatitoare).
Andreia Manda
educator