1. Dezvoltarea exprimarii orale
- sa participe la activitatile de grup in calitate de vorbitor si de auditor (sa se prezinte, sa salute, sa participe la discutii);
- sa inteleaga si sa transmita mesaje simple (sa indeplineasca diferite instructiuni, sa vorbeasca la telefonul de jucarie...);
- sa asculte un text (o poveste), sa-l repovesteasca pe scurt, sa raspunda la intrebari legate de textul ascultat;
2. Educarea unei exprimari orale corecte din punct de vedere fonetic, lexical si sintactic
- sa recunoasca un anumit sunet la inceputul, la sfarsitul sau la mijlocul unui cuvant;
- sa foloseasca in vorbire cuvinte nou invatate, sa se exprime corect din punct de vedere gramatical;
3. Dezvoltarea creativitatii si expresivitatii limbajului oral
- sa povesteasca, sa recite cu intonatie;
- sa creeze rime, ghicitori, povestiri, folosind elemente expresive;
4. Dezvoltarea cpacitatii de a intelege si transmite intentii, ganduri, semnificatii prin limbajul scris
- sa recunoasca existenta scrisului ude il vede;
- sa inteleaga ca acel scris inseamna ceva (o eticheta pe un sertar ne spune ce este inauntru etc.);
- sa spuna despre ce e vorba in text urmarind imaginile (pozele);
- sa aiba interes pentru citit (sa-l intereseze cartile, sa stie sa le deschida, sa intoarca paginile);
- sa recunoasca litere si cuvinte simple (sa spuna care sunt la fel, fara sa le rosteasca neaparat);
- sa cunoasca literele alfabetului;
- sa foloseasca materiale simple pentru a realiza o sarcina data (ex; sa alc. un album cu decupaje din reviste despre pasari);
- sa stie sa manuiasca instrumentele de scris, sa aiba o pozitie corecta la masa de scris (la gradi se scrie cu creionul);
- sa transmita mesaje "scriind" desene, simboluri;
- sa inteleaga ca scrierea indeplineste scopuri (sa stie la ce foloseste cartea de telefon, listele, retetele...)
- sa recunoasca unele cuvinte scrise cu litere de tipar (la grupa pregatitoare).
Andreia Manda
educator